'Wat kan gamification bijdragen aan mijn bedrijf of organisatie', vraag je je af? Heel veel! Hier een overzicht:

 

Spelenderwijs solliciteren

Verander je rekruteringsproces in een 'gamified' ervaring door je kandidaten te belonen met zowel erkenning als tastbare beloningen voor het voltooien van elke stap, van sollicitatie tot opstart.

Efficiënte onboarding

Stimulansen voorzien helpt je niet enkel gekwalificeerde kandidaten aantrekken. Ze dragen ook bij tot de efficiëntie van je onboarding. Sollicitanten zijn namelijk gemotiveerd om de verschillende stappen in hun sollicitatieproces af te ronden en zo beloningen te verdienen.

Hechte interne coöperatie

Tegelijkertijd kan je hr-team gamification ook intern gebruiken om toprecruiters te belonen en werknemers aan te zetten om goede kandidaten door te verwijzen. De kans om prijzen te winnen zet je werknemers aan om een actievere rol op te nemen in het aanwerven van nieuw personeel. Het is ook een manier om wat druk van de schouders bij je hr-team te halen.

Verhoogde retentie bij je starters

Werknemers geëngageerd houden en het gevoel geven dat ze een onderdeel zijn van het team is cruciaal voor de retentie van je personeel. Met gamification promoot je een positieve bedrijfscultuur door je werknemers te belonen voor hun inzet in overkoepelende samenwerkingen of vrijwilligersprogramma's.

Meer participatie van je werknemers

Verplichte hr-trainingen zijn geen prioriteit voor de meeste werknemers. Je personeel motiveren om tijd vrij te maken in hun drukke schema's voor deze verplichtingen is vaak een grote uitdaging.

Meer info